Co na to podnikatel a majitel firmy?

Co na to podnikatel a majitel firmy?

Online

Každou minutu čteme v médiích a slyšíme v rozhlase, že situace ohledně onemocnění COVID-19 způsobeného koronavirem je vážná a stav nouze je jediná cesta, jak zastavit jeho šíření. Vedle toho nám problikávají příspěvky odborníků i neodborníků na téma, co dělat, jak se chránit, jak tohoto neobvyklého stavu využít pro svůj rozvoj a zlepšení vztahů…

Život jde dál a zatím se nic hrozného vlastně neděje. Ovšem vlastníme-li firmu a máme odpovědnost za její fungování a zaměstnance, dokážou nás tato vzletná doporučení akorát tak naštvat. Všichni víme, že z každé šlamastyky je cesta ven – jen, která je ta správná?

Jelikož i já patřím mezi malé podnikatele, vím velmi dobře, že pro nás – živnostníky a majitele malých a středních firem – mohou být přijatá opatření ohrožující ne-li likvidační. A jako kouč jsem se naučila, že jednat ve stresu a pod vlivem negativních emocí, nebývá dlouhodobě udržitelné – strach je skutečně špatný rádce. Někoho děsí uzavření hranic, jinému zůstala ve firmě jen třetina zaměstnanců, a už vůbec nevíme, jak se zachovají finanční toky. K tomu všemu nám volají obchodní partneři, ruší schůzky a úplně zbytečně propadají panice a zavádějí vlastní hysterická opatření.

Může podnikatel zachovat chladnou hlavu a dělat i v této situaci správná rozhodnutí?

Z mých dlouholetých zkušeností i pádů na ústa vím, že může, ale málokdo to zvládne sám. Ve vypjaté situaci potřebujeme nadhled, pohled zvenku a konfrontaci různých názorů a relevantních faktů. K srovnání myšlenek nám dokáže efektivně pomoci kouč. Ti, kdo obchodují se světem, ocení debaty také s kolegy napříč kontinenty, protože ne vždy jsou oficiálně dostupné informace na internetu a v médiích univerzálně použitelné.

Kde v této šlamastyce hledat ten správný koktejl podpory?

Před časem jsem spojila své zkušenosti i vzdělání a praxi neuro kouče s mezinárodním konceptem The Alternative Board (TAB) – v “mírových časech” ideální model pro rozvoj podnikatelů a majitelů malých a středních firem. V časech krizových jsem o jeho síle a smysluplnosti přesvědčena dvojnásobně. Proč?

Protože TAB nám všem nabízí:

  • aktuální mezinárodní podporu z centrály
  • lokální podporu členské základny v daném regionu
  • sdílenou zkušenost členů z různých oborů podnikání
  • prosíťování s ostatními členy na celé planetě
  • a v neposlední řadě i možnost organizovat naše zasedání i individuální práci on-line, tj. bez rizika šíření nákazy.

TAB Board je aktuálně k dispozici i pro ty podnikatele, kteří zatím nejsou členy TAB Boardu, ale potřebují okamžitou i dlouhodobou pomoc s podnikáním. Všem tak přináší „návod“, jaká opatření by pro úspěšné zvládnutí této situace měly firmy přijmout, aby zbytečně neohrozily svůj chod a byly připraveny na práci, která je čeká.

Autorkou článku je Lenka Heuerová, regionální ředitelka TAB Board Praha – JIH