Proč se starat o svoji osobní značku?

Proč se starat o svoji osobní značku?

V dnešní době se zdá, že svou osobní značku si buduje snad každý – od rockových hvězd až po účetní. Proč? Jednoduše chápou, jakou hodnotu má efektivní a důvěryhodná sebeprezentace vlastní profesionality.

Generální ředitelé a majitelé firem jsou v mnoha případech veřejnou tváří svých společností. Jak jsme již dříve poznamenali, chytří lídři firem vědí, že „je nutné pěstovat osobní značku, která odráží integritu, autenticitu a odborné znalosti, které vnímají jako důležité pro značku jejich firmy“. Osobní značka je v podstatě navržena tak, aby vyvolávala příznivou odezvu u různých zainteresovaných stran, včetně zákazníků, zaměstnanců, investorů atd.

Budování osobní značky přináší výhody

Silná osobní značka může mimo jiné přispět ke zvýšení prodeje. Často se stává, že klienti vyhledávají služby, protože o vás slyšeli řadu dobrých věcí nebo zaznamenali pozitivní recenze na webu či sociálních sítích.

Proč k tomu dochází? Efektivní osobní značka může být základním stavebním kamenem při vytváření důvěry mezi podnikem a jeho cílovou skupinou. Osobní značka vysvětluje, proč něco děláte a co děláte. Díky ní se lidé cítí příjemněji, jako by vás znali a jasně definuje, jaké jsou vaše skutečné záměry, což je při budování důvěry klíčové.

Silná osobní značka je také výhodou, pokud jde o kredit u lidí „z ulice“. S tím, jak roste vaše přítomnost na internetu, roste i vaše důvěryhodnost jako vůdčí osobnosti. Díky obsahu s přidanou hodnotou, webinářům, osobním vystoupením atd. se vaše pověst inovativního lídra stále více upevňuje. V nejlepších případech to znamená, že potenciální klienti, kteří na vaše jméno narazí při online vyhledávání, si uvědomí, že o vás již slyšeli a mají zájem o další informace.

Díky působivé osobní značce můžete také rozšířit svou profesní síť, což zase může vést k větším prodejům, k získávání nových zákazníků. Lidé, které přitahuje vaše online přítomnost, se stávají součástí komunity osob, které respektují to, co máte na srdci, a chtějí slyšet více. Hodnotu tohoto typu spojení však nelze přeceňovat.

Co je třeba udělat

Budování osobní značky samozřejmě vyžaduje z vaší strany závazek a aktivitu. Některé z těch nejdůležitějších činností můžete delegovat na své kolegy či spolupracovníky. Ti vám mohou pomoci například s vytvořením webových stránek, založením blogu nebo podcastu atd. Vy sami se však musíte na určité úrovni zapojit ve všech fázích procesu.

Obecně platí, že je efektivnější zvolit si jednu platformu (LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram) a začít s budováním osobní značky na ní. Odborníci doporučují držet se pouze jedné platformy, dokud ji nezvládnete, než přidáte další.  Co to však znamená zvládnout? Odpověď je v podstatě jednoduchá – jste schopni pravidelně zveřejňovat kvalitní obsah a vaše sledovanost roste bez toho, abyste navíc vydávali další energii či peníze.

Když mluvíme o obsahu, je nesmírně důležité, abyste se o své odborné znalosti podělili nějakým hmatatelným způsobem, ať už zveřejněním obsahu na blogu, komunikací prostřednictvím podcastů, vytvářením článků nebo vystupováním na veřejných místech, jako jsou například odborné veletrhy.

Vaše znalosti a zkušenosti jsou to, co vás činí jedinečnými – a potenciálně hodnými následování tisíci dalších lidí. Podělte se o tyto znalosti a zkušenosti prostřednictvím psaného obsahu, který čtenářům nabízí hodnotu. Vyvarujte se zabředávání do obchodních abstrakcí a zejména v této neklidné době vynechejte ze svého obsahu politiku. Zaujmete-li stanovisko k nějakému ožehavému tématu, riskujete pouze, že si znepřátelíte mnoho lidí, které chcete oslovit.

Vaše společnost potřebuje silnou značku, aby zůstala na trhu životaschopná. Totéž lze říci o vaší osobní značce jako podnikatele a lídra. V jejím budování vám pomůže i členství v nejrůznějších organizacích, komorách či podnikatelských boardech jak je TAB Board. Členství v něm vám navíc přináší příležitost čerpat ze zkušeností dalších kolegů podnikatelů, majitelů a ředitelů firem.