Jaké vlastnosti pomáhají podnikatelům k úspěchu?

Jaké vlastnosti pomáhají podnikatelům k úspěchu?

Na malé večeři, kde alespoň jeden člen každého páru byl podnikatel a vlastnil úspěšnou firmu, požádal hostitel každého majitele firmy, aby se podělil o jednu vlastnost, která podle něj nejvíce přispěla k úspěchu jeho firmy. Touto cestou bych se s vámi rád podělil o některé z odpovědí, kterých se mu dostalo, protože všechny tyto vlastnosti si může osvojit každý z vás.

#1

První z hostů uvedl, že úspěch své firmy přičítá vlastní neochotě přijmout porážku. V té době vlastnil společnost, která vyráběla výrobek známý po celém světě. Na začátku se výrobek neprodával dobře, přestože měl pocit, že je velmi účinný. Místo toho, aby se vzdal, rozhodl se přistoupit k „restartu“ produktu. Ten zahrnoval změnu názvu a obalu výrobku i profilu zákazníků, na které se bude zaměřovat. Změnil dokonce i marketingové sdělení. Co však nezměnil, byl samotný produkt, protože mu z celého srdce věřil. Riskantní restart vedl k tomu, že se z původně neúspěšné firmy stala firma neuvěřitelně zisková, kterou mohl později úspěšně prodat.

#2

Druhým hostem byla majitelka úspěšné firmy působící v oblasti zdravotní péče, která prozradila, že vlastnost, která podle něj nejvíce přispěla k úspěchu její firmy, je schopnost soustředit se. Často se musela opravdu zapřít a použít svou silnou vůli, aby se soustředila na záležitosti, které označovala jako „velké věci“, a ne na každodenní problémy, které se objevovaly a hrozily, že plně pohltí její čas. Rozhodla se, že nedovolí, aby ji od velkých výzev odváděly věci, které prostě nejsou pro společnost tak důležité. Dodala, že se vždy najdou drobnosti, které vás mohou každý den odvést od velkého obrazu, ale ona to odmítá dopustit.

#3

Třetí majitelka firmy se vyjádřila, že její vlastnost, která podle ní nejvíce ovlivnila úspěch její firmy, spočívá v tom, že si užívala proces, a nečerpala radost pouze z úspěchu. Miluje totiž to, co dělá, i když ostatní, včetně některých členů rodiny a přátel, nemusí jejímu nadšení pro podnikání rozumět. Právě tato vášeň vedla k tomu, že ve svém podniku trávila dlouhé hodiny. Vadilo jí, že nepotřebuje silnou vůli, aby pracovala dlouhé hodiny, ale naopak možná potřebuje musí být na sebe tvrdá, aby nepracovala bez ustání. Dodala však, že tato vášeň ji chránila před vyhořením, i když intenzita práce byla někdy dosti extrémní.

Tři příběhy úspěšných majitelů firem. Jeden stůl u večeře. Byl to nádherný večer.

Autorem článku je Allen Fishman, zakladatel a výkonný předseda společností The Alternative Board (Worldwide) a Allen Training Centers, Inc. Je také autorem bestsellerů a bývalým publicistou časopisu Business Insights.