Když slyšíte výraz „firemní kultura“, co se vám vybaví? Před pandemií mohlo mnoho zaměstnavatelů a zaměstnanců považovat za svou firemní kulturu věci, jako jsou firemní setkání nebo zaměstnanecké slevy. I když tyto prvky jistě mohou hrát roli v její podpoře, jdou pouze po povrchu. Firemní kultura je něco, co by obzvlášť dnes měla řešit každá firma.
Vzhledem k tomu, že omezení souvisejících s COVID-19 ve většině zemí končí, mnoho zaměstnanců se vrací zpět do kanceláře. Řada firem i přesto avizuje, že zůstanou plně virtuální i po skončení pandemie. Co pro takové společnosti pojem firemní kultura znamená?
Jednoduše řečeno, firemní kultura je důležitá. Je nedílnou součástí zvyšování angažovanosti a produktivity zaměstnanců a udržování zdravého týmového prostředí. Nehledě na její přínos při získávání nových zaměstnanců. Jak ji efektivně nastavit a dál budovat?
Dejte svým zaměstnancům to, co (skutečně) chtějí
Společenská setkání a neformální atmosféra na pracovišti jsou skvělé, ale nedávné studie zjistily, že většina dnešních zaměstnanců hledá něco mnohem jiného: flexibilní možnosti, včetně toho, kdy pracují a jak se měří jejich produktivita.
I když by vaše obchodní potřeby měly být vždy prioritou, doporučujeme přehodnotit vaše pracovní modely, zvláště pokud je možné nabídnout flexibilitu. Když přistoupíte ke svým HR a náborovým postupům trochu jinak, zjistíte, že je pravděpodobné, že bude možné uspokojit potřeby vašich zaměstnanců, aniž byste obětovali potřeby vaší firmy.
Prověřte firemní procesy
Společnosti se často spoléhají na prohlášení o poslání a vizích, kterými řídí svá obchodní rozhodnutí a růst. Ty bývají zaměřeny na zákazníka, a i když byste se měli zaměřit na vytváření optimálních zkušeností pro zákazníky, měli byste se stejnou měrou zaměřit na jejich sladění s tím, jak zacházíte se svými zaměstnanci. Může to být také vhodná doba k tomu, abyste se znovu podívali na své základní hodnoty a poslání, abyste zjistili, zda jsou v našem novém světě stále relevantní.
Pokud je pro vás jako pro firmu například důležité duševní zdraví, ujistěte se, že vaše kultura nepřispívá k toxickému pracovnímu prostředí. Zatímco různé workshopy, jóga na pracovišti nebo přístup do fitness centra jsou „příjemné“, důležitější je kultivace kultury podpory pro vaše zaměstnance. Měli by vědět, že se na vedení firmy mohou obrátit s jakýmkoli problémem.
Buďte empatičtí a chápaví
Pro většinu z nás bylo období, které jsem zažili, možná tím nejtěžším v životě. Mnoho našich zaměstnanců ovlivnila pandemie velmi negativně, ztratili blízkou osobu, dostali se do finančních potíží, nebo bojují s psychickými následky.
Pokud nám tato nedávná zkušenost něco ukázala, pak to, že naši zaměstnanci nejsou ochotni spokojit se s ničím menším, než s čím si myslí, že si zaslouží. A to, co si zaslouží, je respekt, porozumění a transparentnost.
Spousta větších společností spoléhá na automatizované procesy, kterými měří úroveň spokojenosti svých zaměstnanců, ale takový nástroj má své limity. Místo toho doporučujeme vytvořit prostor, ve kterém mohou zaměstnanci otevřeně hovořit, sdílet vlastní zkušenosti. Jsou to totiž informace z první ruky, které vám dovolí realizovat skutečnou změnu.
Firemní kultura není něco, co se objeví přes noc. Trvá to čas a je výsledkem různých snah, hodnot, přesvědčení a činů. Pokud potřebujete poradit, jak vytvořit pozitivní firemní kulturu pro vaše podnikání, obraťte se na The Alternative Board ještě dnes!
Stáhněte si 10 důvodů, proč se majitelé firem potřebují setkávat