7 tipů pro vedení mileniálů ve vašem prodejním týmu

7 tipů pro vedení mileniálů ve vašem prodejním týmu

Teamwork

Často slýcháme, že zaměstnanci z řad mileniálů jsou naprosto odlišní a vyžadují změnu stylu jejich řízení. Totéž lze říct o prodejním týmu složeném z mileniálů a o tom, co je potřeba k efektivnímu řízení a využití jejich konkrétního rozhledu a talentu.

Kdo jsou mileniálové v obchodním týmu?

Obecně vzato byste o těchto mladších prodejcích měli přemýšlet jako o sebevědomých, pozitivně smýšlejících lidech, kterým dokonale vyhovují digitální technologie ve všech podobách a jsou připraveni čelit výzvám prodeje, které jsou specifické pro vaši společnost a odvětví.

Klíčem je, abyste takovým zaměstnancům poskytli správný typ vedení, abyste maximalizovali přínos, který mohou pro vaši firmu mít.

Zde je sedm klíčových tipů pro váš prodejní tým složený z mileniálů:

  1. Zaměřte se na jejich motivaci
  2. Buďte připraveni jim nabídnout flexibilní pracovní dobu
  3. Předávejte jim zpětnou vazbu
  4. Školte je efektivně
  5. Poraďte jim, jak prodávat starším generacím
  6. Podporujte spolupráci
  7. Využijte jejich digitální know-how

Zaměřte se na motivaci mileniálů

Stejně jako všichni ostatní zaměstnanci chtějí i mileniálové dostávat spravedlivou mzdu za práci, kterou vykonávají. Ale možná více než jiné generace je motivuje potřeba „změnit se“ – ve své komunitě nebo ve světě obecně. Stojí za námahu setkat se se členy vašeho prodejního týmu, abyste lépe porozuměli tomu, co je pohání na osobní i profesionální úrovni.

Buďte připraveni nabídnout flexibilní pracovní dobu

Možná jste již ve své organizaci zavedli flexibilní pracovní dobu, ale pokud ne, dobře si rozmyslete, zda se se vyplatí nutit vaše mileniály trávit 8 hodin denně v kanceláři. Podíváme-li se totiž na ně obecně, na tyto silně sebemotivované jedince se lze spolehnout. Jsou připraveni plnit plány, nicméně chtějí pracovat flexibilně – ne své pracovní aktivity omezovat na dobu od 9,00 do 17,00. Promluvte si s nimi a zjistěte, jaký typ flexibilního úvazku bude vyhovovat vám i jim.

Předávejte jim zpětnou vazbu a nešetřete s ní

Mileniálové profitují ze zpětné vazby, zvláště když ji předáváte často a konstruktivně, tedy pokud nejde jen o čtvrtletní nebo pololetní hodnocení jejich výkonu. Chtějí od svých manažerů slyšet, že odvádějí dobrou práci, díky čemuž budou pracovat ještě tvrději. Ale jsou také otevřeni kritice, která jim umožňuje stavět na jejich stávajících znalostech a zkušenostech. Předávání konstruktivní kritiky se vám tak vyplatí.

Školte je efektivně

Školení prodeje je pro mileniály velmi důležité, stejně jako pro další generace prodejců. Formalizovaný školicí program však nemusí být tím nejlepším přístupem. Mileniálové upřednostňují kratší, zhuštěná školení, nikoli celodenní workshopy. Podívejte se na interaktivní prodejní školicí software, který využívá jejich schopnosti absorbovat informace v rychlých, interaktivních programech. Tímto způsobem pravděpodobně uvidíte lepší výsledky.

Poraďte jim, jak prodávat starším generacím

Klíčovou oblastí školení pro tuto generaci je poradenství ohledně prodeje klientům, kteří nejsou mileniály. Představte mileniálům nejlepší způsoby, jak mohou oslovit zákazníky s různými generačními potřebami a přáními. Koneckonců, pokud nedokážou pochopit, co žene tyto jednotlivce a majitele firem, „budou mít potíže s udržením vztahů s některými klienty a uzavřením prodeje s řadou potenciálních zákazníků“.

Podporujte spolupráci

V minulosti společnosti často nacházely výhody v soupeření prodejců mezi sebou. V případě týmu složeného z mileniálů to není tou ideální cestou. Této generaci je totiž mnohem bližší spolupráce než konkurence.

Zdůrazněte týmový přístup, realizujte společné brainstormingy, párujte zkušenější prodejce s nováčky. Při hodnocení odměňte celý tým za úspěšné výsledky, nevyzdvihujte jen jednotlivce.

Využijte jejich digitální know-how

Pamatujte, že mileniálové rozumí digitálním technologiím uvnitř i vně, včetně toho, jak prodávat prostřednictvím sociálních médií. Spíše, než je nabádat k tomu či onomu přístupu, povzbuďte je, aby „neustále přijímali nové technologie a integrovali nejnovější, nejsofistikovanější nástroje digitálního prodeje do svého repertoáru“. Mileniálové budou mít radost z možnosti využívání nových způsobů, jak přistupovat k prodeji, a vaše společnost bude těžit z jejich ochoty prozkoumat tyto nové strategie.

Mileniálové tvoří v současné době velkou část pracovního trhu. Jako majitelé firem byste tak měli uvažovat nad tím, jak plně využít jejich potenciálu.

Líbí se vám dostávat zajímavé informace pro rozvoj vašeho byznysu? Chtěli byste vědět, jak k řešení podobných otázek přistupují další podnikatelé, kteří chtějí svou firmu posunout dál? Najdete je v TAB Board.