Z našich dlouholetých zkušeností víme, že majitelé a lídři firem se často na vrcholu cítí osamělí. To je jeden z klíčových důvodů, proč se tolik podnikatelů stává členy podnikatelských boardů, jejichž hlavním cílem je vytvořit nekonkurenční prostředí pro majitele a šéfy firem, kde si budou moci vyměňovat nápady, řešit výzvy, sdílet zkušenosti a vzájemně si poskytovat podporu. Jak si však v široké nabídce vybrat ten správný board, který bude vyhovovat vašim potřebám?
V boardech schází majitelé či CEO vzájemně si nekonkurujících společností, kteří čelí podobným výzvám. Vzájemně si poskytují objektivní zpětnou vazbu na návrhy řešení jejich podnikatelských problémů a sdílí spolu osvědčené rady a tipy, které jim jejich zaměstnanci a zákazníci jednoduše dát nemohou. Často tak od členů TAB boardů slýcháme, že jim jejich členství pomáhá zůstat odpovědní za dosahování svých cílů.
Ne všechny poradní boardy a různé další podnikatelské skupiny jsou však stejné. Proto je potřeba si hned na začátku ujasnit, co hledáte, jaký přínos by pro vás měly mít, kolik času chcete působení v boardech věnovat a kolik jste ochotni platit za měsíční členské poplatky. To vše byste měli zvážit před tím, než investujete svůj čas, peníze a energii do zkoušení a hledání toho, co je pro vás to pravé.
Zpětná vazba jako klíč k úspěchu
Koncept TAB (The Alternative Board) se zaměřuje na vlastníky a management malých a středních firem. Každý board se skládá ze 6 až 10 majitelů nebo manažerů firem a je veden facilitátorem s alespoň 10letou zkušeností s řízením firmy. Facilitátor je vlastníkem franšízy konceptu TAB v určitém regionu. Jako takoví jsou také majiteli firmy a tím nabízejí osobnější úroveň porozumění. Svým členům mohou poskytnout přístup ke zkušenostem stovek dalších franšízantů z celého světa a jejich členů.
TAB se primárně zaměřuje na podnikání. Boardy se scházejí každý měsíc a každý člen představuje své výzvy a příležitosti, získává cenné informace a také objektivní zpětnou vazbu, která je často k nezaplacení. Zasedání boardu se obvykle konají v pracovní den po dobu 4 hodin. Členové TAB také v rámci svého členství získávají měsíčně 1 hodinu individuálního koučinku se svým TAB facilitátorem. Během ní se mohou důkladně věnovat krokům a změnám, které podnikatel na základě zpětných vazeb od kolegů z boardu realizoval.
Členství v TAB Board není jen o zasedání boardů a koučinku. Členství v TAB se opírá o 4 pilíře. Vedle zasedání boardu, osobního koučinku má TAB online nástroje pro strategické řízení firmy a umožňuje svým členům přístup k celosvětové komunitě členů TAB.
Nejde o kontakty, ale o práci na firmě
Organizací a firem pořádajících setkání a setkávání podnikatelů u nás funguje celá řada. Od sebe se liší zejména zaměřením a službami, které svým členům nabízí. Právě proto je od samého začátku třeba vědět, co od podnikatelských skupin či boardů očekáváte – zda vám vyhovuje získávání osvědčených rad v bezpečném prostředí stejně nastavených podnikatelů, nebo jsou vám bližší velká setkání, během nichž získáte velké množství kontaktů, které možná v budoucnosti využijete.
„Členství v TAB není o networkingu ani o uzavírání byznysu mezi našimi členy. Naším cílem je podpořit a nasměrovat majitele společností v práci na jejich firmě, nikoli ve firmě. Víme, že jim totiž velmi často chybí prostor, který by mohli věnovat strategickému rozvoji a řízení jejich podnikání. Jsou prostě utopeni v operativě, která odvádí pozornost od důležitých věcí, které ovlivňují budoucnost jejich byznysu. A právě tento prostor ve společnosti dalších členů jejich TAB boardu nachází,“ říká otevřeně Petr Škabrada, spolumajitel franšízové licence konceptu TAB pro ČR a SR.
Přemýšlíte, zda by členství v nějakém boardu bylo i pro Vás? Co vše díky němu získáte? Kam Vás posune?