Jan Bárta: V TAB Board jde fakt o byznys

Jan Bárta: V TAB Board jde fakt o byznys

„Self-made men“. Přesně tak označuje Jan Bárta sebe a svého společníka v době, kdy rozjížděli svůj byznys. Psal se rok 1993, počítač doma mělo jen něco málo přes 10 % domácností a svět reklamy teprve čekal na své důkladné prozkoumání. Do něj se pustili i zakladatelé marketingové agentury Magic Seven.

Počítače nás fascinovali. Naši první zaměstnanci skoro nechodili spát, soutěžili mezi sebou, kdo ovládne nové nástroje tvorby reklamy lépe. Byla to krásná doba,“ vzpomíná Jan Bárta, kterého na oboru marketingu fascinovala zejména jeho podstata – kombinace technických dovedností a kreativity. V ní lze zúročit nejen vzdělání, v případě zakladatelů Magic Seven to bylo to získané na ČVUT, ale i různorodé zkušenosti. A ani za téměř 30 let v oboru se jeho pohled nemění. Pro marketingovou strategii i koncepční kreativu jsou podle něj kombinační schopnosti největším trumfem. Tato dovednost totiž přetváří vize byznysu klienta v nové, smysluplnější a přitažlivější.

Ačkoli vlastní byznys Jan Bárta buduje již od zmíněného roku 1993, stále hledá nové impulsy a cesty, jak ho posunout dál, jak efektivněji řešit situace, které zná každý podnikatel. Také proto před několika lety zvedl telefon a „nechal si prodat“ členství v TAB Board. Telefonát zjevně přišel v tu správný moment, protože od té doby je pevnou součástí jednoho z pražských boardů. Důvod je jednoduchý. „Běžný hovor kamarádů podnikatelů je 80 % „o ženských“ a zbytek je byznys. V TABu je ten poměr obráceně, takže je možné se radit koncepčně, více moderovaně, a v důsledku toho efektivněji,“ vysvětluje Bárta.

V TAB Board můžete povznést svůj byznys i manažera v sobě

Témat, která v bezpečném prostředí plném zkušených podnikatelů připravených se podělit o své zkušenosti z praxe otevřel, bylo hned několik. A jak, sám říká, žádné z nich tematicky kolegy z boardu nepřekvapil. To potvrzuje fakt, že nezáleží na tom, v jakém oboru vaše firma působí, protože v podstatě se problémy podnikatelů ve velké míře podobají. Jak víme, nejčastěji se řeší otázky týkající se zaměstnanců, marketingu a zavádění změn ve firmách. TAB Board pomáhá svým členům připravit se na řadu situací mnohem dříve, než vůbec nastanou. Vnímá to i Jan Bárta, když říká: „Je dobré vědět, že TAB funguje jako sdílená korouhev a vy díky němu můžete napnout plachty pro budoucí závan už ve chvíli, kdy je hladina okolo vaší lodi ještě klidná.“

Onu klidnou hladinu před rokem rozvířil koronavirus. Situace s ním spojená ovlivnila i byznys Jana Bárty. Poptávka po marketingových službách sice razantně neklesla, nicméně proměnilo se chování klientů, na což museli reagovat i v Magic Seven. „Menším a středním klientům pomůžeme investovat a získat příležitosti efektivněji, protože tam radíme a konzultujeme přímo s majitelem, můžeme se lépe pochopit. Velcí zákazníci zatím snižují investice, protože na změnu kurzu potřebují hodně času. Jim můžeme pomoci zefektivněním realizací a myslím, že jejich tlak v tomto směru bude růst. Což je zajímavá výzva,“ přibližuje současný stav pražský podnikatel, kterému TAB Board pomáhá i v této turbulentní době. Zejména inspirací, kterou na zasedáních nachází. Členství by doporučil každému podnikateli, který chce investovat do sebe, aby se manažersky posunul dál, a zároveň se „nebojí“ sdílet své výzvy s ostatními.