Využijte emocionální marketing ve svůj prospěch

Využijte emocionální marketing ve svůj prospěch

Emoce byly, jsou a budou vždy součástí rozhodování každého z nás. Právě s tím by měli počítat majitelé firem a zamyslet se nad tím, jak nejlépe tento fakt využít k tomu, aby oslovili nové zákazníky a udrželi si ty stávající. Zapojit emoce do tvorby marketingové strategie samozřejmě neznamená vašim zákazníkům neustále brnkat na jejich city. Zde je několik málo tipů, které vám při komunikaci s vašimi současnými či potenciálním zákazníky mohou pomoci.

Definujte problémy vašich zákazníků

Abyste s vaší nabídkou mohli efektivně oslovit své budoucí zákazníky, musíte je dobře znát. Musíte vědět, s jakými problémy se potýkají, co je trápí, s čím potřebují pomoci. Díky tomu jim totiž budete schopní cíleně nabídnout svůj produkt či službu tak, aby pochopili, že právě vaše řešení bude pro ně tím nejlepším. Uvidí vaši přidanou hodnotu, která vás odlišuje od konkurence. Pamatujte na to, že ne všichni vaši klienti jsou stejní. Velkou výhodou tedy je, pokud k nim a jejich problémům přistupujete individuálně.

Navrhněte řešení

Již víte, kdo jsou vaši zákazníci a s jakými komplikacemi se ve svém životě či podnikání setkávají. A to je moment, kdy můžete začít přemýšlet o tom, jak jim svou službu či produkt nabídnete. Je potřeba si přiznat, že všichni milujeme jednoduchá řešení a na tom začít stavět. Ne nadarmo se říká, že v jednoduchosti je krása. Pokud zákazník díky vašemu marketingu rychle pochopí, že jste to vy, kdo mu může s řešením problému pomoci, máte z poloviny vyhráno. Zaměřte se tedy ve svém marketingovém snažení na to, jak můžete prostřednictvím vašich služeb či produktů zlepšit život vašich zákazníků.

Vytvořte kolem sebe komunitu

Trendem dnešní doby je sdílení. A to téměř všeho. V marketingu velmi dobře funguje sdílení zkušeností vašich zákazníků, díky čemuž můžete kolem sebe budovat komunitu lidí, kteří vás znají a mohou vám tak pomoci oslovit potenciální zákazníky. Zveřejněte tedy reference, které máte, a to nejen na svých webových stránkách. Využijte sílu, kterou dnes představují sociální sítě. Pečlivě však zvažte, která je pro propagaci vašich služeb a produktů nejvhodnější. Důležitá je v tomto momentu také komunikace, buďte tedy se svými stávajícími i možnými budoucím zákazníky například v online spojení. Tím, že vytvoříte smysl celé komunity nebo skupiny, která je spojená s vaší firmou nebo produktem, můžete snadno přesvědčit zákazníky, aby si vždy vybrali vaše služby. Potenciální klienti se mohou také od vašich současných zákazníků dozvědět, jak jste jim pomohli s řešením jejich problémů. Povolíte-li v rámci vaší propagace na sociálních sítích stávajícím zákazníkům otevřenou komunikaci s případnými budoucími klienty, budou jejich zkušenosti díky emocionálnímu marketingu pracovat pro vás.

Podělte se o svůj příběh

Příběhy prodávají, to je fakt, se kterým je při tvorbě marketingových strategiích třeba počítat. Kvalitně zpracovaný příběh o vaší firmě je skvělý způsob, jak přitáhnout potenciální zákazníky. Všechny slavné a velké společnosti jej mají. Příběh o tom, jak vaše podnikání začalo, jak jste přišli s nápadem na váš produkt či službu. Jaké Vás potkaly problémy na cestě k úspěchu a hlavně, jak jste je zvládli překonat. Tím, že vytvoříte reálný příběh svého podnikání, se můžete s potenciálními zákazníky spojit na úplně jiné úrovni, než kdybyste jim pouze předkládali informace o tom, jaké výhody vaše produkty nebo služby přináší.

Dotýkat se emocí zákazníků prostřednictvím marketingu není je pro ty, co prodávají čokoládu, dětské hračky či dárky na sv. Valentýna. S tím správným příběhem může jakákoli firma zasáhnout srdce svých zákazníků.