5 tipů, jak využít sociální sítě ke zvyšování prodejů

5 tipů, jak využít sociální sítě ke zvyšování prodejů

5 tipů, jak využít sociální sítě ke zvyšování prodejů

Dnešní digitální doba doslova změnila náš každodenní život, o podnikání nemluvě. Významnou proměnou prošly také prodejní nástroje a kanály, které k oslovení potenciálních zákazníků používáme.

Jednu z takových změn představuje používání mobilních technologií. To například výrazně zvyšuje schopnost prodejců a celých obchodních týmů pracovat mimo svoji kancelář a spojit se se zákazníky prakticky z celého světa takovým sofistikovaným způsobem, který si před lety nebylo možné představit.

Tím však změny zdaleka neskončily. S nástupem sociálních sítí a jejich využíváním v marketingu i přímém obchodování se do rukou podnikatelů dostal další nástroj, jak oslovit případné budoucí zákazníky a komunikovat s těmi stávajícími.

Lidé po celém světě používají sociální sítě k tomu, aby se spojili a zůstali v kontaktu se svými přáteli, členy rodiny, aby mohli vzájemně sdílet své zážitky i zkušenosti. Netrvalo však dlouho a firmy si uvědomily, že jsou to právě sociální sítě, co jim umožňuje poměrně levně, snadno a efektivně zamířit na cílové publikum. Pomoci v tom mohou i nejrůznější kroky, které podniknete.

 

 

5 tipů pro zvýšení prodeje s využitím sociálních sítí

1.      Váš Facebook profil musí žít

I přes celou řadu diskuzí a kontroverzí, které v poslední době Facebook a jeho schopnost ochránit data jeho uživatelů vyvolává, se odborníci shodují na tom, že firmy by měly i do budoucna věnovat svou pozornost této nejrozšířenější platformě. Aby vše fungovalo tak, jak má, je dobré mít připraven harmonogram sdílení příspěvků – postů. Ty by měly mít nejrůznější formu – ať se fanoušek stránky nenudí. Odborníci na social media marketing tak doporučují sdílet rozmanitý obsah – články, infografiku, videa. Zprostředkujte vašim fanouškům a potenciálním zákazníkům obsah s přidanou hodnotou. Je to efektivnější než používat Facebook jako výkladní skříň pro vaše služby a produkty.

2.      Naučte se znát své zákazníky

Pro úspěch na sociálních sítí je nesmírně důležité vědět, jak se na nich jejich uživatelé chovají a kde vůbec jsou. Jakmile zjistíte, kde svou cílovou skupinu najdete – například na Facebooku, LinkedIn, Twitteru, Instagramu či dalších třeba i úzce specializovaných platformách, můžete identifikovat uživatele, kteří jsou vnímáni jako tzv. influenceři. Jde o lidi, kteří svými příspěvky ovlivňují a inspirují chování dalších uživatelů, a to i jejich nákupní chování. Právě proto se často vyplatí navázat s nimi dlouhodobý vztah. Sociální sítě jsou také užitečným nástrojem, díky němuž můžete sledovat reakce a případné stížnosti vašich zákazníků a rychle na ně reagovat.

3.      Sledujte svou konkurenci

Co dělají vaši konkurenti na Facebooku a Twitteru? Jaká je jejich strategie? Co sdílí se svými fanoušky? Jaké dělají chyby v komunikaci? Volí správný obsah a přistupují k vlastní propagaci citlivě a nenásilně? Prozkoumejte, které příspěvky konkurenci fungují, čím se jí daří zaujmout cílovou skupinu. Zjistíte možná, že vaši fanoušci ocení více informací o tom, jak váš produkt funguje, nebo více detailů o trendech ve vašem oboru. Díky tomu, že jim poskytnete právě takové informace, které hledají, můžete stále rozšiřovat komunitu svých fanoušků a zvyšovat tak potenciál, že mezi nimi bude váš nový klient.

4.      Nezapomínejte na výzvy k akci

I v případě, že se při komunikaci na sociálních sítích chcete vyhnout agresivnímu prodeji, není nic špatného na tom, když na konec vašeho příspěvku připojíte nějakou výzvu. Najděte tedy kreativní způsob, jak přimět uživatele, aby navštívili vaše webové stránky a mohli tak zjistit více o vaší nabídce. Odkažte uživatele přesně na informaci, kterou jim chcete zprostředkovat, aby neztrácel čas s jejím hledáním.

5.      Sledujte a reagujte

Jak v TAB Boardu, tak i v B2C sektoru platí, že rostoucí prodeje se nedostaví přes noc. Sociální sítě je tak třeba vnímat jako nástroj, jehož prostřednictvím můžeme postupně zvyšovat povědomí o značce a budovat důvěru v ní mezi zákazníky. To je základ, aby prodeje mohly růst.

 

Sociální sítě nejsou jen nějakým trendem, který je tu dnes, ale zítra zmizí. Počet jejich uživatelů se bude rozrůstat stejně jako způsoby, kterými je budou využívat. Proto je důležité jejich vliv nepodceňovat a zvolit vhodnou strategii k jejich efektivnímu zapojení do vašeho marketingového plánu.