Rozšiřování profesní sítě je klíčové nejen pro uchazeče o zaměstnání, ale i pro ředitele a majitele firem, kteří chtějí rozvíjet své společnosti. Existuje však rozdíl mezi běžným networkingem a strategickým networkingem – ten vám umožní objevit nové obchodní modely, technologické inovace a marketingové strategie, které můžete následně implementovat do svého podnikání.
Mezi hlavní výhody strategického networkingu patří:
- Možnosti růstu a spolupráce
- Vznik nových prodejních příležitostí
- Nové pohledy na vlastní odvětví
Strategická spolupráce s ostatními vedoucími představiteli podniků umožňuje generálním ředitelům zůstat v obraze o novém vývoji, předvídat změny na trhu a získat konkurenční výhodu ve svém oboru.
Zde jsou tipy, jak strategicky přistupovat k navazování kontaktů:
Mějte jasný cíl.
Chcete získat nové zákazníky? Chcete se dozvědět více o trendech a příležitostech ve vašem oboru? Nebo jen rozšířit okruh kontaktů, na které se můžete v budoucnu obrátit? Ať už je váš cíl jakýkoli, přizpůsobte své úsilí tak, aby odpovídalo vašim osobním a profesním cílům.
Zdokonalte své měkké dovednosti.
Networking často selhává kvůli nedostatečnému zapojení účastníků. Udržovat dobrou síť můžete pouze tehdy, když jste přístupní a máte dobré vztahy s ostatními. Na networkingových akcích se ptejte na podnikatelské projekty a starosti ostatních a poskytujte konstruktivní zpětnou vazbu. Buďte otevření kritice místo toho, abyste se vyhýbali lidem, kteří s vámi nesouhlasí. Obchodní lídři, kteří vynikají v empatii a aktivním naslouchání, jsou často nejúspěšnější.
Vyzkoušejte veřejné vystupování.
Jako ředitel nebo majitel firmy jste odborníkem ve svém oboru a mnoho lidí by mělo prospěch z toho, kdyby vás slyšelo na oborové akci nebo veletrhu. Přihlaste se a promluvte k publiku složenému z kolegů. Nejenže to pomůže navázat nové kontakty, ale také zvýší povědomí o vaší značce a povede k dalším přednáškovým aktivitám v budoucnu. S každým dalším veřejným vystoupením se vaše řečnické dovednosti zlepší a budete mít větší vliv na své posluchače.
Oslovte vlivné osoby na sociálních sítích.
Sociální média jsou dnes neodmyslitelnou součástí obchodních operací a marketingu. Identifikujte klíčové osobnosti ve vašem oboru prostřednictvím LinkedIn a dalších oborových sociálních médií. Sledujte jejich příspěvky, zapojte se do jejich obsahu a sdílejte své vlastní postřehy. Networking není jen o setkávání se s co největším počtem lidí, ale o budování smysluplných vztahů se správnými lidmi.
Vždy navazujte.
Strategický networking vám nepomůže, pokud nebudete navazovat kontakty, které získáte na oborových akcích nebo prostřednictvím sociálních médií. Po setkání s lidmi, které považujete za cenné pro svou síť, jim zavolejte nebo napište a navrhněte neformální setkání. Připojte se k jejich sociálním sítím a čas od času přidejte komentář nebo přátelskou myšlenku. Tímto způsobem pomůžete rozšířit svou síť a pravděpodobně získáte nové kontakty.
Vytváření strategických sítí vyžaduje čas a úsilí, ale potenciální zisky ve smyslu rozšíření vašeho vlivu a učení se od ostatních mohou výrazně zlepšit vaše postavení v komunitě.
Když se stanete členem TAB, získáte kromě členství v alternativním Boardu i okamžité spojení s dalšími vedoucími pracovníky nejen ve vaší komunitě, ale i ve světě, kde je TAB etablován. Můžete tak čerpat kontakty i zkušenosti z globální sítě generálních ředitelů a majitelů firem.
Pokud máte zájem o více informací, kontaktujte nás, rádi vám pomůžeme. info@tabcz.cz