V současné době se zdá, že doba omezování businessu kvůli pandemii COVID-19 je za námi. Firmám se vrací zákazníci, vyhlíží nové příležitosti pro rozvoj svého podnikání. Každý řediteli majitel firmy, které se podařilo tuto těžkou dobu přestát, chápe, že bez loajality jejich zákazníků by to nešlo. Je tedy na místě tuto jejich loajalitu ocenit a poděkovat za ni.
Dali jste v poslední době svým zákazníkům najevo, jak moc si vážíte jejich loajality? Pokud se vám nyní zdá, že je právě ta vhodná chvíle, máme pro vás několik tipů z našich TAB Boardů:
Osobní kontakt jako standard
Moment, kdy si zákazník koupí váš produkt či využije vaší služby, není jediným okamžikem, kdy by měl komunikovat s vaší společností. Je samozřejmé, že není možné bez rozmyslu navazovat osobní kontakt s každým zákazníkem. Každý firma má však jistě mezi svými klienty ty věrné a opravdu loajální. Proč je tedy občas neoslovit, abyste zjistili, jak se jim daří?
Pokud je to možné, domluvte si osobní nebo online schůzku se svými nejlepšími zákazníky. Tento přístup je tou správnou cestou při budování skutečných vztahů s vašimi klienty a pomáhá udržovat váš zdroj příjmů. Koneckonců, pokud se něco pokazí, neztratí tak rychle chladnou hlavu, když je opravdu znáte a váš vztah se neomezuje jen na ten ryze obchodní.
Co takhle zavést Den pro vaše zákazníky?
Organizace dne zaměřeného na ocenění vašich zákazníků je způsob, jak jim můžete poděkovat – a to ať už provozujete maloobchodní prodejnu, nebo podnikáte v online prostředí. V obchodech se jako skvělá příležitost nabízí nejrůznější slevy, speciální nabídky, představení nových produktů, ale například i nejrůznější dárky nebo nám všem dobře známe „kolo štěstí“. V online prostoru mohou obchodníci také nabízet časově omezené slevy a zároveň zvýraznit profily věrných zákazníků a vychvalovat jejich spojení s jejich firmou.
Pokud se takovouto aktivitou rozhodnete svým věrným zákazníkům poděkovat, je důležité, aby byla vidět, aby se na ni vaši zákazníci mohli těšit. V tom vám mohou pomoci například sociální sítě, kde dáte o blížící se akci vědět, můžete také sdílet speciální slevový kód, který může na akci použít kdokoli. To vše se řadí ke spolehlivým nástrojům, které motivují zákazníky k nákupu.
Pošlete pozdrav – poštou
Zní vám to jako krok, který patří do 20. století? Na první pohled se to tak opravdu může zdát. Nicméně, kdo z nás čas od času ze své schránky rád nevytáhne něco jiného než složenky či faktury? Rozesílání pozdravů, nebo například slev prostřednictvím pohledů či dopisů vašim věrným zákazníkům, je dobrý způsob, jak jim poděkovat, připomentou se jim a dát vědět, že je na čase, aby u vás opět nakoupili.
Důležité je si v tomto momentě uvědomit, že takovéto oslovování vaší cílové skupiny, není něco, co byste mohli dělat denně. Základem je, aby pošta, kterou zákazníkům posíláte byla co nejvíce personalizovaná, a abyste přitom efektivně využili to, co o svých klientech a zákaznících víte. Pošlete jim přání k narozeninám, dejte jim vědět, že na ně u vás při příštím nákupu čeká narozeninový dárek. V takovém případě se nemusíte obávat, že by vaše sdělení bylo zařazeno k těm nevyžádaným.
Vždy buďte „zaměření na zákazníka“
Zvláštní gesta uznání jsou vždy vítána, ale firma s kulturou „zaměřenou na zákazníka“ si loajalitu svých zákazníků buduje dlouhodobě. Pokud se i vy chcete touto cestou vydat, jen dobře. Jak na to?
- Ujistěte se, že jsou vaši zákazníci spokojeni v každé fázi komunikace s vámi
- V případě potřeby poskytněte zástupcům zákaznických služeb další školení
- Investujte do nejpokročilejší technologie, která je vstřícná k zákazníkům, aby vás lidé mohli snadno kontaktovat
V éře „roztříštěných a často nedostatkových služeb budou lidé často platit více za kvalitní zákaznickou zkušenost“ a pravděpodobně se k těm, kdo jim ji zajistí, budou vracet. Zařaďte se mezi ně i VY. Další tipy týkající se přístupu k zákazníkům a práci s nimi můžete získat i v rámci pravidelných setkáních podnikatelských TAB Boardů.