Strategické partnerství: Jak může obsah vytvářený uživateli podpořit vaši značku

Strategické partnerství: Jak může obsah vytvářený uživateli podpořit vaši značku

Obsah vytvářený uživateli (UGC – User-Generated Content) je stále módnějším přístupem k marketingu, který může přinést pozoruhodné výsledky. UGC označuje obsah, obvykle příspěvky na sociálních sítích, které obsahují zprávy, obrázky, videa nebo recenze produktů vytvořené jednotlivými uživateli nebo speciálními podporovateli, často označovanými jako ambasadoři značky.

Cílové skupiny zjistí, že obsah vytvářený uživateli podporuje spojení mezi uživateli díky naznačené autenticitě, upřímnosti a často osvěžující dávce kreativity. A funguje to.

Mnoho firem se roky snažilo přesvědčit zákazníky, aby jim zanechali pozitivní recenze na Googlu nebo Facebooku, ale pokrok v UGC posouvá podporu zákazníků na mnohem vyšší a lukrativnější úroveň. Nemluvě o tom, že díky povaze sledování příspěvků a sekcí s komentáři mají značky zpravidla přístup k metrikám výkonnosti v reálném čase.

Úspěšné příklady UGC

Společnost Coca-Cola byla v roce 2011 jednou z prvních, která se pustila do UGC kampaně „Share a Coke“. Značka nealkoholických nápojů personalizovala lahve Coke populárními jmény a poté vyzvala uživatele, aby sdíleli své fotografie s personalizovanými lahvemi. Podle společnosti Market Research Society tato velmi populární kampaň vedla k tomu, že v následujících měsících vyzkoušelo Colu o 1,25 milionu teenagerů více.

Mezi další úspěšné UGC kampaně patří kampaň společnosti Apple „Shot On iPhone“ z roku 2015. Apple vyzval uživatele z celého světa, aby se podělili o své nejúžasnější a nejpamátnější fotografie a upozornili tak na pokročilé možnosti fotoaparátu iPhonu 6. Také společnost Starbuck’s spustila soutěž „Red Cup Contest“, která vyzývala zákazníky, aby si vyzdobili své šálky svátečními vzory a sdíleli své výtvory na sociálních sítích.

Zatímco UGC se dnes spíše zaměřuje na obsah jednotlivých ambasadorů značky, tyto nezapomenutelné kampaně prokázaly sílu zapojení a vlivu zákazníků.

UGC není jen pro velké společnosti

Možná nemáte tak obrovské marketingové prostředky jako velké firmy, ale UGC je škálovatelné pro každý obchodní model a cenovou kategorii. Klíčem k úspěšné kampani UGC je spojení s loajálními zákazníky, kteří se nakonec mohou stát ambasadory vaší značky. Velmi úspěšní tvůrci UGC jsou často označováni jako influenceři a obvykle podporují řadu produktů. Influenceři jsou často odměňováni produkty zdarma, slevami a partnerskými provizemi.

Kampaň UGC však můžete zahájit i s mnohem skromnějším rozpočtem a mnohem méně známým ambasadorem značky.

Všechny vhodné kanály

Výběr správných platforem sociálních médií pro UGC je důležitý. Identifikujte online prostor, který vaši zákazníci navštěvují. Každá platforma sociálních médií je určena trochu jiným demografickým skupinám se specifickým stylem zapojení.

  • Instagram – obrázky a videa jsou obvykle velmi vizuálně přitažlivé a tato platforma je oblíbená mezi mileniály a generací Z. Uživatelský obsah související s produkty má na Instagramu tendenci sledovat se lépe než obsah související se službami, ale přesto může být dobrý příspěvek před a po velmi přesvědčivý!
  • TikTok je velmi populární aplikace sociálních médií, která nabízí krátká a zábavná videa. Ačkoli převážná část uživatelů TikToku je velmi mladá, tato platforma je stále oblíbenější u všech věkových skupin.
  • Facebook přitahuje spíše dospělé a je nejideálnější pro B2C UGC. Jedná se o univerzální platformu, která je silně zaměřená na komunitu. Obsah zahrnuje obrázky i videa. Mnoho podniků, většinou maloobchodníků, má na Facebooku firemní stránku.
  • X (dříve známý jako Twitter ) je možná slovutnější platforma sociálních médií, ačkoli uživatelé jsou omezeni na 280 znaků. Publikum X se zajímá spíše o novinky, trendy a rychlé aktualizace. X se často používá pro konverzace a trendová témata, takže je efektivní pro aktuální a často ostré UGC.
  • LinkedIn je pravděpodobně nejideálnější platformou sociálních médií pro B2B UGC nebo příspěvky zaměřené na profesionály z oboru. Mezi UGC na síti LinkedIn mohou patřit poznatky z oboru, případové studie a myšlenkový obsah.

Dále je tu Pinterest, YouTube a řada dalších. Jde o to, určit platformu nebo platformy (nemusíte si vybrat jen jednu), které nejlépe vyhovují vašim potřebám, a zapojit správné tvůrce UGC.

Hledání správných ambasadorů značky

Chcete-li vybrat ideální ambasadory pro své UGC, nejprve definujte osobnost své značky, určete cílovou skupinu a prozkoumejte potenciální kandidáty na sociálních sítích, a dokonce i mezi svými zákazníky. Máte hvězdného nadšeného fanouška se smyslem pro sociální média?

Při zvažování ambasadora analyzujte jeho angažovanost a kvalitu jeho obsahu. Působí jejich příspěvky autenticky? Budou reprezentovat vaši firmu způsobem, který odráží osobnost vaší značky?

Jakmile identifikujete ambasadora své značky, nezapomeňte mu poskytnout informace, produkty a další zdroje, které potřebuje k vytváření skutečně přesvědčivého UGC, které podporuje vztahy a zdůrazňuje autenticitu. Nabídněte jim balíček odměn, který je náležitě odmění za interakce a konverze.

Při vytváření marketingových strategií pro nadcházející rok zvažte zapojení cílové skupiny a využití svých fanoušků pomocí obsahu generovaného uživateli. Možná je to právě to fantastické a zábavné marketingové řešení, které jste hledali.