Nikdo nedokáže s jistotou říci, jaká bude budoucnost podnikání – kromě toho, že změna zůstává konstantou. A protože se podmínky na trhu neustále mění, je nezbytné, aby vedoucí pracovníci firem pečlivě sledovali budoucí trendy a předpovědi. Být připraven na různé eventuality je mnohem lepší než pouze doufat, že se změnami udržíte krok.
Zde jsou tipy na kroky, které vám pomohou zajistit budoucnost vaší firmy:
Vyhledávání a určování rizik.
Bez ohledu na to, jak je firma finančně zabezpečena, rizika a hrozby číhají za rohem. Jedním z příkladů podnikatelského rizika je přílišná závislost na výrobě nebo prodeji jednoho či dvou výrobků nebo služeb. Dalším stále přítomným rizikem jsou kybernetické útoky. Pak je tu možnost, že zanedbá zanedbá své zákonné povinnosti a bude čelit vysokým pokutám nebo stahování výrobků z trhu. Proveďte brainstorming možných scénářů. Najděte řešení, která mohou řešit potenciální provozní problémy.
Buďte připraveni na změnu směru.
Měnící se doba vyžaduje pohotovou reakci. Rozhodnutí o obratu může záviset na několika klíčových signálech:
- Nepředvídaný nárůst stížností zákazníků a negativní zpětné vazby
- Objevení nových a/nebo agresivnějších konkurentů
- Podbízení cen ze strany konkurence
Jakmile přesně určíte, proč se vaše firma potřebuje změnit směr, sestavte záložní plán, který zachová i ty funkce a procesy, které stále fungují. Jak jsme již uvedli dříve, „hledání poznatků od svých kolegů je osvědčeným způsobem, jak získat širší pohled na celou věc“, a není lepší způsob než prozkoumat členství v TAB Boardu.
Dbejte na zvýšené požadavky zákazníků na soukromí.
Zákazníci, kteří jsou již nyní citliví na úniky a narušení bezpečnosti firemních dat, budou v budoucnu pravděpodobně náročnější, pokud jde o ochranu jejich osobních údajů. V závislosti na tom, kolik údajů (a jakého druhu) vaše firma potřebuje od zákazníků získat, přemýšlejte o nových způsobech jejich získávání a zároveň o tom, aby si zákazníci byli jisti, že jejich informace jsou chráněny.
Věnujte větší pozornost tomu, co vám zákazníci říkají.
Plánování do budoucna musí zahrnovat metody, jak lépe porozumět potřebám a preferencím zákazníků. Jak se mění doba a podmínky na trhu, vaši zákazníci se na požádání podělí o své reakce, ať už pozitivní nebo negativní, na to, co vaše firma nabízí. Pozorné naslouchání se ukáže jako velmi užitečné pro zajištění budoucnosti vašeho podnikání.
Zákazníci vám také mohou poskytnout systém včasného varování v případě, že vaše nabídka bude ve srovnání s ostatními na trhu nedostatečná.
Připravte pohotovostní plány dodavatelského řetězce.
Jak nám ukázala pandemie a další globální události, dodavatelský řetězec prakticky všech firem je velmi křehký. Je zřejmé, že firmy jsou závislé na bezproblémovém a spolehlivém způsobu doplňování zásob, plnění nových objednávek a udržování spolehlivého toku materiálů pro výrobky. Pokud dojde k jakémukoli narušení dodavatelského řetězce, má to často negativní a potenciálně velmi škodlivé důsledky.
Předvídat budoucnost podnikání není zdaleka spolehlivé, ale vymýšlení řešení potenciálních problémů je pro přežití společnosti klíčové. Připravte se na změny. Všichni s jistotou víme, že změny přicházejí.
Těmto a podobným chybám se můžete vyhnout, pokud se zapojíte do integrované sítě, jako je The Alternative Board.
Když se stanete členem TAB, získáte kromě členství v alternativním Boardu i okamžité spojení s dalšími vedoucími pracovníky nejen ve vaší komunitě, ale i ve světě, kde je TAB etablován. Můžete tak čerpat kontakty i zkušenosti z globální sítě generálních ředitelů a majitelů firem.