Firemní kulturu udržujte i při práci z domova – 1. část

Firemní kulturu udržujte i při práci z domova – 1. část

Firemní spolupráce online

V uplynulých měsících se musela řada firem přesunout do online režimu. Domovy jejich zaměstnanců se proměnily v kanceláře i zasedací místnosti a dennodenní komunikace, na kterou jsou zvyklí, se přesunula díky využití moderních technologií do virtuálního světa.
Ačkoli se zdá, že nejhorší měsíce, kdy koronavirus a s ním spojená vládní opatření paralyzovaly celou českou ekonomiku, jsou již za námi, lze očekávat, že zaměstnanci firem budou i nadále využívat možnosti práce z domova. Právě v takovém případě je potřeba dbát na to, aby i v tomto režimu dále žila firemní kultura, která se logicky lépe udržuje v momentě, kdy jsou pracovní týmy v každodenním osobním kontaktu.

Prozradíme vám pár tipů, aby se vám to podařilo:

Inovujte, vyhnete se rutině

Inovativní – termín, který se často používá k definici kultury ve firmě. Inovace mohou být poměrně jednoduše aplikovatelné i ve virtuální komunikaci. Zkuste například změnit formu online konferencí. Co takhle ji jednou pro změnu absolvovat vestoje? Navíc se ukázalo, že když stojíme, je naše vnímání živější a volněji přichází nápady. Nebo můžete prvních 10 až 15 minut věnovat rozhovorům na nejrůznější témata jako jsou například tipy na zajímavé knihy, filmy apod. Ať už vás napadne cokoli, pusťte se do toho. Díky inovacím se vyhnete rutině, která by se mohla negativně odrazit na kreativitě celého týmu.

Buďte přítomní

Základním předpokladem pro efektivní udržování firemní kultury ve virtuálním světě je zásadní omezení multitaskingu. Pokud během online videohovorů přepínáte mezi emailem a dalšími aplikacemi, jste roztěkaní. To může vést k tomu, že schůzka nebude mít oečekávaný efekt, navíc tím budete rušit ostatní účastníky hovoru. Buďte tedy během online meetingu soustředění, ať vám nic důležitého z konverzace neunikne. Pro ty z nás, kteří se v multitaskingu vyžívají, je to velká výzva, ale poprat se s ní vyplatí.

Zajímejte se o svůj tým

Vytvořit skvělou firemní kulturu v „reálném světě“ dá spoustu práce. Ve „virtuálním světě“ je to opravdová dřina. Společnosti, které měly „naživo“ špatně nastavenou a nezažitou firemní kulturu, zjistí v online režimu, jaký je to problém. Klíčem k úspěchu je aktivita. Začněte anonymním průzkumem mezi vašimi zaměstnanci, abyste zjistili, jaký je jejich vztah k současné firemní kultuře a co by rádi změnili. Výsledky pak porovnejte se svými vizemi. Až si dáte vše dohromady, nezapomeňte je správně komunikovat.

Doporučení ohledně budování firemní kultury existuje je více, proto vám brzy přineseme další tipy, aby ani při práci na dálku spojení vás jako majitelů firem s vašimi zaměstnanci netrpělo.